Få mere ud af EG Transport med vores tilvalgsmuligheder

Med EG Transport får du en stærk standardløsning – men du kan nemt udvide systemet med funktioner, der er skræddersyet til netop din forretning. På denne side kan du læse om vores apps og udvidelsesmoduler, som hjælper dig med at effektivisere processer, reducere fejl og skabe endnu mere værdi i hverdagen.

IT-løsninger til transportsektoren

Få mere ud af din EG Transport (ASPECT4)

Læs mere om vores apps og smarte funktioner til transportbranchen

trailer-app

EG Transport (ASPECT4) Trailer App

EG Transport (ASPECT4) Trailer App

Trailer App gør det nemt at håndtere skader

Med EG Transport (ASPECT4)'s Trailer App kan chaufføren hurtigt registrere, dokumentere og dele en skade med speditøren.

Chaufføren logger ind på appen ved at angive trækker og trailer.

Under skaderegistrering kan du som chauffør se, hvilke skader, der før har været registreret på den indtastede trailer. Her kan du også se billeder til hver af de registrerede skader og dermed få et overblik over tidligere skader.

Anmeld en ny skade
Under skadeoprettelse vælger du et område, fx baglys og skadens type (mangler).

For at dokumentere skaden kan du tage et billede med smartphone eller tablet. Når chaufføren har godkendt skaden, bliver denne registreret i EG Transport (ASPECT4) med et tidsstempel. Disponenten kan via EG Transport (ASPECT4)'s afvigelsesregistrering finde chaufførens registrering af skaden og se billeddokumentationen.

Der er mulighed for, at en registreret skade kan sætte et workflow i gang eller sende en mail ud, så I straks kan få håndteret skaden.

Træk statistik: Se hvor skaderne sker
I afvigelsesregistreringen kan du følge status, se hvordan sagen forløber og trække statistik på, hvilke personer, der er skyld i skader, og hvor skaderne sker.

Læs mere i denne brochure (pdf)

fragtkalkulator

Fragtkalkulator

Fragtkalkulator

Få hurtigt en pris på simpel fragt fra A til B

Appen gør det muligt at kalkulere prisen på en simpel fragtopgave, hvor en bestemt mængde og type gods skal fragtes fra A til B. Appen er særligt velegnet til ultrahurtige svar på forespørgsler fra "strøkunder". Kalkulationen er baseret på standardtilbud, og tilbuddet kan fremsendes pr. e-mail ved brug af en standardskabelon.

Målgruppe: Speditionsmedarbejdere

Lad os kontakte dig:

chartekoversigt

Chartekoversigt

Chartekoversigt

Få et hurtigt overblik over ikke-afsluttede transporter

Med denne app kan den enkelte disponent få et hurtigt overblik over sine egne chartekker for ikke-afsluttede transporter. Ikoner viser den senest meldte status for bilen, og kontaktoplysninger til chaufføren vises også. Bookingdispositioner kan repositioneres og eventuelt afdisponeres eller omdisponeres til andres eller egne chartekker.

Målgruppe: Kørselsdisponenter.


Lad os kontakte dig:

ressourceoversigt

Ressourceoversigt

Ressourceoversigt

Få et øjebliksbillede af den aktuelle ressourcesituation

Appen giver et øjebliksbillede af ressourcesituationen. Den aktuelle status og en række oplysninger om trækkere og trailere vises i et overbliksbillede, og med integration til et bagvedliggende flådestyringssystem er der desuden mulighed for at følge ressourcerne på enhedens indbyggede landkort.

Målgruppe: Kørselsdisponenter.


Lad os kontakte dig:

 

chartekstatistik

Chartekstatistik

Chartekstatistik

Få overblik over kørselsstatistikken for speditører

Appen viser i overbliksform de chartekafdelinger, som speditøren har adgang til. Den viser overordnede statistiksummer for den valgte periode som fx omsætning, omkostninger og dækningsbidrag. Summerne kan sammenlignes med tidligere perioder, og udvalgte statistikker kan også vises i grafiske diagrammer.

Målgruppe: Kørselsdisponenter.


Lad os kontakte dig:

chaufføropgaver

Chaufføropgaver

Chaufføropgaver

Få overblik over dagens chaufføropgaver

Med denne app får dine egne chauffører eller chaufførerne hos dine partnere en let og overskuelig oversigt over dagens opgaver. Der er ikke brug for printede kørselslister, og for chaufførerne er det en fordel, at listen altid er ajour. Den afspejler eksempelvis eventuelle omplanlægninger, der foretages ved kørselsplanlægningen hjemme på kontoret, og den indeholder kortoplysninger om læsse-/lossepunkter.

Underskriv CMR-fragtbrev
Nu kan du få underskriften fra chauffør-appen direkte over på CMR-fragtbrevet. Fragtføreren underskriver via appen, og derefter bliver underskriften overført til CMR-fragtbrevet, så det kan bruges som POD.

Få notifikationer
Fra Release 6.8 er det muligt at modtage push-notifikationer på chauffør-appen. De er med til at sikre, at chaufføren bliver orienteret, når der sker ændringer så han straks ser at der kommer ny information ud.

Chat mellem chauffør og disponent
Chauffører og vognmænd kan nu også kommunikere via en chatfunktion i appen og EG Transport (ASPECT4).

Disponenten kan med Activity Stream sende en besked ud til chaufføren. Chaufføren får en notifikation om, at der er sket en ændring på chartekket og kan læse og besvare beskeden i sin app.


Lad os kontakte dig:

e-service vognmænd

eService til vognmænd

eService til vognmænd

Vil du arbejde bedre sammen med dine vognmænd i hverdagen?

Med eService fra EG Transport kan vognmænd, truckhandlere, oversættere og andre servicere sig selv og spare tid.

Minimerer ventetid
Vognmanden har altid selv opdateret og let tilgængelig information om turens forløb i eService.

Samtidig sparer disponent og alle andre ventetid, når en chauffør ikke længere skal vente på en besked fra speditøren, som først skal via en vognmand, oversætter osv.

Få overblik med eService
eService gør, at vognmanden selv har de informationer, han skal bruge. Vognmanden får desuden flere nye muligheder:

  • Månedskreditering: Se data på alle vognkrediteringer, finde dem der mangler
  • Manglende POD' er: Se hvilke ture, hvor CMR/POD ikke er afleveret
  • Turoversigt: Se hvilke ture, bilerne er opsat til eller har kørt
  • Økonomisk overblik over poster, faktura og kontoudtog

Eget dashboard, der er nemt at overskue
På forsiden har vognmændene deres eget dashboard, hvor de kan se omsætning og kørte kilometer.

Månedskreditering og manglende POD/CMR
Vognmanden kan se de vognkrediteringer, der er udstedt til ham og kan selv tjekke eventuelle afregningsdetaljer på skærmen uden at skulle forstyrre en disponent. På samme måde kan man selv se poster, speditionsfaktura og kontoudtog.

Det gør, at vognmanden lettere kan følge sin forretning, fordi man får informationerne både hurtigere og nemmere online. Fx kan vognmanden let holde styr på fakturaer online i eService og undgår at skulle lede efter printede papirfakturaer og PDF-fakturaer i mails.

En ekstra fordel er, at vognmanden kan se, om han mangler at aflevere CMR/POD til speditøren. Det kræver blot, at man bruger vente-POD i EG Transport.

Turoversigt
Turoversigt giver vognmanden mulighed for at logge på og se de ture, hans biler er allokeret til. Vognmanden kan se turen direkte med den nødvendige information, og det sparer en del kommunikation mellem speditør og vognmand og ikke mindst ventetid.

Når vognmanden løbende kan følge med i de opdaterede informationer, kan han gribe ind med det samme og skal ikke vente på et svar fra en disponent.

Turoversigt viser desuden en liste over de charteks, hvor vognmandens biler er allokeret. Herfra kan man klikke på turen og se rækkefølge og data om afhentninger og leveringer.

På listen kan vognmanden se en bestemt tur og få vist de relevante data. Interne data, som kun speditøren må se, vises ikke.

3 fordele ved eService

  • Enkel selv-service
  • Minimerer ventetid
  • Altid opdateret information
     

Læs mere i denne brochure (pdf)


Lad os kontakte dig:

robot

Robotfakturering

Robotfakturering

Robotfakturering sparer 160 timer hver måned

Lad en softwarerobot overtage arbejdet med jeres fakturaer. Det sparer tid og ressourcer.

Robotfakturering i EG Transport automatiserer de arbejdsopgaver, som I manuelt bruger tid på, når I danner og sender fakturaer ud af huset.

160 timer sparet og bedre kvalitet
Det tager i gennemsnit 2,75 minutter at danne og sende én faktura manuelt. Når robotten danner ca. 175 fakturaer per dag, svarer det minimum til en besparelse på 160 timer per måned. Med en robot opnår man desuden en bedre kvalitet og sikkerhed, når man sender fakturaer ud.

Færre kontroller
Med robotfakturering kan du automatisere og styre processen. Eneste krav er, at kundens tilbud er oprettet korrekt i systemet eller at du husker at indtaste en aftalt spotpris på bookningen.

'Kunde for kunde' kan du bestemme, hvilke kunder, der skal tilføjes robotten. Det giver den fordel, at man som ansvarlig for fakturering nu kun har en mindre kontrolopgave.

Den nye faktureringsrobot arbejder med to forskellige processer eller jobs hver aften: Ét job, som danner fakturaer og ét, som bogfører og sender fakturaerne fra første proces.

Du styrer handlingerne ved løbende at vælge de kunder, der skal indgå i robotten samtidig med, at du via en årskalender bestemmer, hvor mange arbejdsdage der skal gå, før robotten starter fakturering. Det kan fx ske per afdeling eller destination.

Efter hvert job fra robotten kan du næste arbejdsdag se en online statusliste, der viser dagens afvigelser. Ud fra listen kan du justere i forhold til den manglende data i booking eller i kundens tilbud. Dernæst vil robotten den følgende aften genkende de samme fakturaer med afvigelser (status 1) og forsøge at gendanne fakturaerne ud fra den nu opdaterede statusliste.

Den nye statusliste kan du filtrere på forskellige niveauer og således følge med i det, der afviger og det, der går godt. Hver faktura, der bliver dannet, 'stemples' med et robot-ID. Derfor kan du nemt både følge og måle på transformationen.

Robotfaktureringen reagerer udover oprettede tilbud på registrerede bookingvariabler og booking-spotpriser som tillæg eller med overstyring af et aktuelt tilbud.


Læs mere i denne brochure (pdf)


Lad os kontakte dig:

disponering

Disponering

Disponering

Disponering med EG Transport (ASPECT4) giver fuldt overblik

Optimer din disponering og afregning med EG Transport (ASPECT4).

Er du også træt af at bruge for mange ressourcer på langsomme afregningsprocesser?

Det kan du gøre noget ved: Disponér med EG Transport (ASPECT4) og integrer med PTV xServer, så kan du både optimere din disponering og automatisere din afregning.

Nemt at beregne turens omkostninger
Når du som disponent har disponeret turen korrekt, inklusive start- og stopsteder, terminaler og eventuelle færger, kan du med det samme beregne turens omkostninger og tydeligt se turens dækningsbidrag, inden chaufføren bliver sendt afsted. Samtidig vises ruten på et kort, hvor du kan se hele turen.

Eksakte geokoder i ASPECT4
Den planlagte tur indeholder alt til videre afregning, fx kørte kilometer og vejskat, beregnet ud fra bilens oplysninger og EURO-norm.

Turen er beregnet på de eksakte geokoder, der let kan hentes ind i EG Transport (ASPECT4) via masse-geokodning.

Når turen er klar, kan den vognkrediteres automatisk på baggrund af den allerede udførte beregning, og afregningen kan enkelt og hurtigt sendes til vognmanden.

Cloudløsning med let adgang
PTV xServer er en cloudløsning, derfor kan du undgå selv at skulle installere en stor server for at få adgang til beregningerne.


Lad os kontakte dig:

Assisted Planning

AssistedPlanning

AssistedPlanning

Første fase af FuturePlanning, kaldet Assisted Planning, er nu klar. Den består af fire områder:

  1. Konsolidering
  2. Transparens
  3. Pre-plan
  4. Auto frigiv

Samtidig introduceres produktgrupper til bookingerne, så de kan kategoriseres og håndteres forskelligt i forhold til de nye funktioner.

Læs mere i denne brochure (pdf)


Lad os kontakte dig:

 

ASPECT4 Transport ETA modul

ETA modul

ETA modul

Vil du også gerne fortælle dine kunder, hvornår deres varer kommer frem?
Med EG Transport (ASPECT4)'s nye ETA modul har du mulighed for at vise det.

Nu er der blevet muligt i ASPECT4 Transport at angive ETA og dele den med dine kunder. Ved at angive og dele giver i kunden en indikation af, at der er taget stilling til ankomsttidspunktet, så behøver kunden ikke at kontakte dig for at spørge, hvornår godset ankommer. 

Læs mere i denne brochure (pdf)


Lad os kontakte dig:

 

Ny ASPECT4 POD-Indskanning

POD-Indskanning

POD-Indskanning

For at lette og optimere din proces omkring POD’er er der lavet en ny POD
indskanningsløsning, og du kan nu lettere få dine POD’er ind i EG Transport (ASPECT4).

Få leverandøren til at maile POD direkte til en fast mailboks. Denne tømmes så automatisk af EG Transport (ASPECT4), og POD’er indlæses. Hvis der leveres på eget fragtbrev printet i EG Transport, forsøger EG Transport at finde bookingnummer og arkiverer POD på bookingen. Hvis ikke bookingnummer findes, eller hvis der leveres på et ikke EG Transport fragtbrev, sendes POD videre til Workflow.

Læs mere i denne brochure (pdf)


Lad os kontakte dig:

Outlook

Mailinstruks

Mailinstruks

Mailinstruks instruerer biler via mail.
Når man vil oprette en instruks på en tur, kan man nu også oprette en mailinstruks. Det betyder, at man generer en mail til sig selv, eller de relevante brugere på bilerne.

Derudover kan man ved trækkerskifte sende mails til de forskellige trækkere, så der bliver generet en mail pr. trækker med de relevante positioner. Mailen omhandler alle de nødvendige informationer, som nemt kan kopieres og deles videre.

Kontakt os og hør mere

Vil du høre mere om vores produkter og services? Kontakt vores team af brancheeksperter, og fortæl os om din virksomheds behov, og hvordan vi kan hjælpe dig.

Director, EG Transport & Logistics

Søren Grodt-Andersen

Tlf.:   +45 7220 7908

Email:  sotgr@eg.dk

Sales Consultant

Christian Lenz

Tlf.:   +45 6022 5344

Email:  chlen@eg.dk