BoligService App
Digitalt værktøj med mange fordele
Med BoligService App'en får I et digitalt værktøj, der gør det muligt at opsamle og vedligeholde alle informationer i jeres boliger samtidig med at det kan anvendes til både Sundhedstjek og Beboerservice.
BoligService er udviklet sammen Boligkontoret Danmark og Boligselskabet Sjælland.
Der er mange fordele ved BoligService, som gør det nemt at planlægge, varsle, gennemføre og dokumentere alle boligrelaterede opgaver.
Optimal planlægning
BoligService kan automatisk planlægge servicebesøg og sundhedstjek i systemet, sende personlige planer ud og varsle beboerne digitalt.
Planlægningsmodulet indeholder bl.a.:
- Automatiseret udregning af rute, plan og tidspunkter.
- Automatiseret varsling til beboere.
- Afmelding fra en beboer.
- Håndtering af nøgler og adgangsmuligheder, hvis beboeren ikke er hjemme.
- Vikariering for fraværende kollegaer.
- Ad hoc planlægning
Derudover er det nemt at lave kontrol af lejemålet, hvis I alligevel er på stedet i forbindelse med f.eks. ind- og fraflytning eller ved udførelse af beboerservice opgaver. Med en hvilken som helst smartphone eller tablet kan man med ganske få klik registrere og rette informationer angående lejemålet.
Tilpasset registrering
Simpel registrering via tilpassede spørgeskemaer direkte i BoligService App’en. Fuld integration med EG Bolig, så ændringer automatisk opdateres
Det er muligt, via BoligService App'en, at oprette registreringsskemaer, som dækker alle aktuelle behov. Der er en komplet sektion, der hænger sammen med selskabs-, afdelings- og lejemålskartotekerne i EG Bolig. Skemaerne tilpasser sig automatisk, når I er i lejemålet, så de passer til afdelingen, lejemåls- og lejlighedstypen.
Registreringer opdateres direkte i EG Bolig
Via APP'en kan I se, hvilke lejemålsforhold, der er registreret i EG Bolig og om de faktiske forhold og informationen i EG Bolig stemmer overens. Hvis det ikke er tilfældet, kan I let ændre informationerne direkte i BoligService APP'en, og EG Bolig opdateres med det samme. Det kan være emner som adgang til have fra lejemålet, udstyr i boligen, indvendige trapper osv.
Det fulde overblik
Løbende overblik over alle boligforhold, som er med til at lette processerne og give mere præcis budgettering og vedligeholdelse.
Individuelle og automatiserede rapporter
BoligService App'en giver mulighed for lave statistiske udtræk og rapporter på en simpel måde. Derudover kan der også være behov for at opsætte automatiske rapporter, som der også er mulighed for i BoligService.
Automatiske rapporter kan for eksempel forekomme i forbindelse med:
- Indberetninger til kommunen, hvor der automatisk sendes en mail til den boligsocial-ansvarlige, hver gang der registreres et tilfælde.
- Registrering af skimmel eller risiko for skimmel, hvor det er vigtigt, at de rigtige personer får besked med det samme.
Ejendomsfunktionærportalen
Ejendomsfunktionærportalen er oprindeligt udsprunget fra BoligService og er udviklet sammen med BDK til at gøre hverdagen nemmere for ejendomsfunktionærer og viceværter ude i den lokale drift.
Ejendomsfunktionærerne har været med i processen med det klare formål, at gøre det lettere for dem at bruge systemerne. Der har været fokus på de systemer, som de allerede bruger og hvad deres reelle behov er. Det er endt ud i det, vi kalder Ejendomsfunktionærportalen.
Portalen samler relevant information og materiale, så ejendomsfunktionærerne kan finde alt de skal bruge i samme system. Blandt andet indeholder portalen en brugbar værktøjskasse, som ejendomsfunktionærerne nemt kan tilgå for at finde dokumenter, rabataftaler, vejledninger mm., som de normalt ville være nødt til at skulle finde i andre systemer. Derudover består portalen også af en lejerfunktion, som oprindeligt er udviklet til BoligService. Lejerfunktionen indeholder de mest gængse oplysninger om lejer og lejemål, som økonomi på lejemålet, hvordan lejemålet ser ud, hvilke rum der er, og om der er nogle tidligere opgaver. Med ejendomsfunktionærportalen kan brugerne selv finde relevante oplysninger som en specifik lejers telefonnummer og dokumenter.
Det har været tydeligt at Ejendomsfunktionærportalen har ramt et stort behov hos driftspersonalet, så derfor er der også mange fremtidige ambitioner for videreudvikling af portalen.